A www.easyklima.pl weboldalon elérhető internetes szolgáltatást a Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Varsó, 00-410, post: Varsó, Lengyelország, NIP: 7011112775; OSS Perfect: PL7011112775, alaptőkéje: 5000 PLN; e-mail cím: [email protected].

1. TERMÉKPANASZ

1.1. Az Eladó felelősségének alapját és terjedelmét a Vevővel szemben, ha az eladott Termék fizikai vagy jogi hibával rendelkezik (szavatosság), az általánosan alkalmazandó jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv (beleértve a Polgári Törvénykönyv 556-576. cikkeit) határozzák meg.

1.2. Az Eladó köteles hibátlan Terméket szállítani a Vevőnek.

1.3. Az ügyfél panaszt nyújthat be:

  • írásban a következő címen: ul. Solec, No. 18, premises B21, Varsó, 00-410;
  • elektronikusan a következő e-mail címen: [email protected].

1.4. Javasoljuk, hogy a Vevő a reklamáció leírásában adja meg: (1) a reklamáció tárgyára vonatkozó információkat és körülményeket, különösen a hiba típusát és előfordulásának időpontját; (2) a terméknek az adásvételi szerződéssel való összhangba hozásának módjára vonatkozó kérést vagy árcsökkentési nyilatkozatot vagy az adásvételi szerződéstől való elállást; és (3) a panaszos elérhetőségét – ez megkönnyíti és felgyorsítja a reklamáció Eladó általi feldolgozását. Az előző mondatban meghatározott követelmények csak ajánlás jellegűek, és nem befolyásolják a panasz ajánlott leírásának elhagyásával benyújtott panaszok hatékonyságát.

1.5. Az Eladó köteles a Vevő panaszára haladéktalanul, de legkésőbb a panasz benyújtásától számított 14 naptári napon belül válaszolni. Ha a fogyasztónak minősülő Vevő a szavatossági jogok gyakorlása során a dolog kicserélését vagy a hiba elhárítását követelte, vagy árleszállításra vonatkozó nyilatkozatot tett, megjelölve az árcsökkentés összegét, és az Eladó erre a követelésre 14 naptári napon belül nem reagált, úgy kell tekinteni, hogy a követelés jogos volt.

1.6. A szavatossági jogokat gyakorló Vevő köteles a hibás Terméket a következő címre eljuttatni: ul. Solec, nr 18, B21 helyiség, Varsó, 00-410. Fogyasztónak minősülő Vevő esetében a Termék kiszállításának költségei az Eladót terhelik. Amennyiben a Termék fogyasztónak minősülő Vevő általi kiszállítása a Termék típusa vagy a termék telepítésének módja miatt túlságosan nehézkes lenne, a Vevő köteles a Terméket az Eladó rendelkezésére bocsátani azon a helyen, ahol a Termék található.

1.7. A Polgári Törvénykönyv 558. cikkének 1. §-a értelmében az Eladónak a termékre vonatkozó szavatossági felelőssége a nem fogyasztónak minősülő Vevővel szemben kizárt.

2. PEREN KÍVÜLI PANASZ- ÉS JOGORVOSLATI ELJÁRÁSOK ÉS AZ EZEKHEZ AZ ELJÁRÁSOKHOZ VALÓ HOZZÁFÉRÉS SZABÁLYAI

2.1.Arról, hogy a fogyasztónak minősülő Ügyfél milyen lehetőséggel élhet a panaszkezelés és igényérvényesítés bíróságon kívüli eljárásainak igénybevételére, valamint az ezen eljárásokhoz való hozzáférés szabályairól részletes információ a Gazdasági Versenyhivatal és a Fogyasztóvédelmi Hivatal honlapján található: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

2.2.A Versenyhivatal elnökénél is van kapcsolattartó pont (telefon: 22 55 60 333, e-mail: [email protected] vagy írásos cím: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varsó), amelynek feladata többek között az, hogy segítséget nyújtson a fogyasztóknak a fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésével kapcsolatos ügyekben.

2.3.A fogyasztónak a következő példák állnak rendelkezésére a peren kívüli panasz- és jogorvoslati eljárásokra: (1) állandó békés fogyasztóvédelmi bírósághoz benyújtott vitarendezési kérelem (további információért lásd: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) a Kereskedelmi Felügyelet tartományi felügyelőjéhez benyújtott peren kívüli vitarendezési kérelem (további információért lásd az eladó székhelye szerint illetékes felügyelő honlapját); és (3) a kerületi (önkormányzati) fogyasztói ombudsman vagy olyan társadalmi szervezet segítsége, amelynek alapszabály szerinti feladatai közé tartozik a fogyasztóvédelem (pl. Fogyasztószövetség, Lengyel Fogyasztók Szövetsége). A tanácsadás többek között a [email protected] e-mail címen és a 801 440 220-as fogyasztói segélyvonalon (a segélyvonal munkanapokon 8:00 és 18:00 óra között tart nyitva, a hívás díja a szolgáltató díjszabása szerint).

2.4. A fogyasztók és kereskedők közötti online vitarendezés uniós szintű platformja (ODR-platform) a következő címen érhető el: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Az ODR-platform egy interaktív és többnyelvű weboldal, amely egyablakos ügyintézési lehetőséget biztosít a fogyasztók és kereskedők számára, akik az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésből eredő szerződéses kötelezettségekkel kapcsolatos viták bíróságon kívüli rendezését keresik (további információkért lásd magának a platformnak a weboldalát vagy a Versenyhivatal és a Fogyasztóvédelmi Hivatal weboldalának címét: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

3. ELÁLLÁSI JOG

3.1. A távollevők között kötött szerződéstől a fogyasztó 14 naptári napon belül indoklás nélkül és költségmentesen elállhat, kivéve az alábbi pontban meghatározott költségeket. 8.8. pontjában foglaltak kivételével. A határidő betartásához elegendő a nyilatkozat határidő előtti elküldése. Az elállási nyilatkozatot például így lehet megtenni:

  • írásban a következő címen: ul. Solec, No. 18, premises B21, Varsó, 00-410;
  • elektronikusan a következő e-mail címen: [email protected] formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].

3.2. A fogyasztói jogokról szóló törvény 2. melléklete tartalmazza az elállási nyilatkozat mintáját, amely ezen felül a pont alatt is elérhető. 3.11. Visszatérítési és panaszkezelési szabályzat. A fogyasztó használhatja a minta formanyomtatványt, de ez nem kötelező.

3.3. Az elállási időszak megkezdődik:

  • olyan szerződés esetén, amelynek teljesítése során az Eladó a Terméket szállítja, és köteles a tulajdonjogát átruházni (pl. adásvételi szerződés) – a Terméknek a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi birtokba vételétől, valamint olyan szerződés esetén, amely: (1) több, külön-külön, tételekben vagy részekben szállított Termékre vonatkozik – az utolsó Termék, tétel vagy rész birtokbavételétől, vagy (2) a Termékek rendszeres, határozott időtartamra szóló szállítására vonatkozik – az első Termék birtokbavételétől;
  • egyéb szerződések esetében a szerződés megkötésének időpontjától.

3.4. A távollevők között kötött szerződéstől való elállás esetén a szerződést úgy kell tekinteni, hogy az nem jött létre.

3.5. Az Eladó köteles a fogyasztónak haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül visszatéríteni a fogyasztó által teljesített valamennyi kifizetést, beleértve a Termék szállítási költségeit is (kivéve a fogyasztó által választott, a Weboldalon elérhető legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módból eredő többletköltségeket). Az Eladó a fizetést a fogyasztó által használt fizetési móddal azonos módon téríti vissza, kivéve, ha a fogyasztó kifejezetten hozzájárult egy másik, a fogyasztó számára költséget nem okozó visszatérítési módhoz. Ha az Eladó nem ajánlotta fel, hogy a terméket maga veszi át a fogyasztótól, az Eladó visszatarthatja a fogyasztótól kapott fizetés visszatérítését mindaddig, amíg a terméket vissza nem kapja, vagy a fogyasztó nem igazolja a visszaküldést, attól függően, hogy melyik esemény következik be előbb.

3.6. A Fogyasztó köteles a Terméket haladéktalanul, de legkésőbb a szerződéstől való elállástól számított 14 naptári napon belül az Eladónak visszaszolgáltatni, vagy az Eladó által az átvételre felhatalmazott személynek átadni, kivéve, ha az Eladó felajánlotta, hogy maga veszi át a Terméket. A határidő betartásához elegendő a Terméket annak lejárta előtt visszaküldeni. A Fogyasztó a terméket a következő címre küldheti vissza: ul. Solec, nr 18, B21 helyiség, Varsó, 00-410.

3.7. A fogyasztó felel a termék használatából eredő, a termék jellegének, jellemzőinek és működésének megállapításához szükséges mértéket meghaladó értékcsökkenésért.

3.8. A fogyasztó elállásával kapcsolatos esetleges költségek, amelyeket a fogyasztó köteles viselni:

  • Ha a fogyasztó a Weboldalon elérhető legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott, az Eladó nem köteles megtéríteni a fogyasztónak a felmerült többletköltségeket.
  • A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségeit.
  • Olyan termék esetében, amely szolgáltatásnak minősül, és amelynek teljesítése – a fogyasztó kifejezett kérésére – az elállási határidő lejárta előtt megkezdődött, az elállási jogát ilyen kérés után gyakorló fogyasztó köteles az elállásig nyújtott teljesítésért fizetni. A fizetendő összeget a teljesítés arányában kell kiszámítani, figyelembe véve a szerződésben megállapított árat vagy díjazást. Ha az ár vagy a díjazás túlzottan magas, az összeg kiszámításának alapja a teljesítés piaci értéke.

3.9. A fogyasztónak a távollevők között kötött szerződéstől való elállási joga nem vonatkozik a szerződésekre:

  • (1) szolgáltatásnyújtás esetén, ha az Eladó a szolgáltatást teljes egészében a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával teljesítette, akit a teljesítés megkezdése előtt tájékoztatott arról, hogy az Eladó teljesítését követően elveszíti a szerződéstől való elállás jogát; (2) amelyben az ár vagy a díjazás a pénzügyi piac olyan ingadozásaitól függ, amelyekre az Eladónak nincs ráhatása, és amelyek az elállási határidő lejárta előtt bekövetkezhetnek; (3) amelyben a teljesítés tárgya nem előre gyártott termék, amelyet a fogyasztó specifikációja szerint gyártanak, vagy amely a fogyasztó egyéni igényeinek kielégítésére szolgál; (4) amelyben a teljesítés tárgya gyorsan romló vagy rövid eltarthatósági idejű termék; (5) amelyben a teljesítés tárgya olyan zárt csomagolásban szállított termék, amelyet felbontás után egészségügyi vagy higiéniai okokból nem lehet visszaadni, ha a csomagolást a szállítást követően felbontották; (6) amelyben a teljesítés tárgya olyan termék, amely a szállítást követően jellegéből adódóan elválaszthatatlanul összekapcsolódik más dolgokkal; (7) amelyekben a teljesítés tárgya olyan alkoholos italok, amelyek árában az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, amelyek szállítására csak 30 nap elteltével kerülhet sor, és amelyek értéke olyan piaci ingadozásoktól függ, amelyekre az Eladónak nincs ráhatása; (8) amelyekben a fogyasztó kifejezetten kérte, hogy az Eladó sürgős javítás vagy karbantartás elvégzése céljából keresse fel őt; ha az Eladó a fogyasztó által kértektől eltérő további szolgáltatásokat nyújt, vagy a javítás vagy karbantartás elvégzéséhez szükséges pótalkatrészeken kívüli termékeket szállít, a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől a további szolgáltatások vagy termékek tekintetében; (9) ha a szállítás tárgya lezárt csomagolásban szállított hang- vagy képfelvétel vagy számítógépes szoftver, ha a csomagolást a szállítást követően felbontják; (10) újságok, folyóiratok vagy magazinok szállítására, kivéve az előfizetési szerződéseket; (11) nyilvános árverés útján kötött; (12) nem lakáscélú szálláshely-szolgáltatás, áruszállítás, autóbérlés, vendéglátás, szabadidős, szórakoztató, sport- vagy kulturális rendezvényekkel kapcsolatos szolgáltatások nyújtására, ha a szerződésben meg van határozva a szolgáltatás időpontja vagy időtartama; (13) olyan digitális tartalom szolgáltatására, amelyet nem rögzítenek tárgyi adathordozón, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával az elállási határidő lejárta előtt kezdődött, és miután az Eladó tájékoztatta a fogyasztót az elállási jog elvesztéséről.

3.10.Az Általános Szerződési Feltételek jelen 8. pontjában foglalt, a fogyasztóra vonatkozó rendelkezéseket 2021. január 1-jétől kell alkalmazni, és az ettől az időponttól kezdődően megkötött szerződések esetében az olyan természetes személy Ügyfélre vagy Megrendelőre is, aki az üzleti tevékenységéhez közvetlenül kapcsolódó szerződést köt, ha a szerződés tartalmából következik, hogy az nem szakmai jellegű az adott személy számára, amely különösen az üzleti tevékenységének tárgyából ered, amely a központi nyilvántartás és az üzleti tevékenységre vonatkozó információkról szóló rendelkezések alapján elérhetővé vált.

3.11. Visszavonási formanyomtatványminta
(ezt a nyomtatványt csak akkor kell kitölteni és visszaküldeni, ha el kíván állni a szerződéstől)

  • Cím:

Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Varsó, [email protected].

  • Ezúton értesítem/jelentjük(*), hogy elállok/elállunk az alábbi áruk(*) adásvételi szerződésétől(*) az alábbi áruk(*) szállítási szerződésétől(*) az alábbi áruk(*) teljesítésére vonatkozó szerződéstől/az alábbi szolgáltatás(*) nyújtására vonatkozó szerződéstől.
  • A szerződéskötés időpontja(*)/átvétel(*)
  • A fogyasztó(k) neve
  • A fogyasztó(k) címe
  • A fogyasztó(k) aláírása (csak akkor, ha a nyomtatványt papíron küldik)
  • Dátum

(*) Szükség szerint törölni.

Cookie beállítások

Ön elfogadhatja, módosíthatja vagy elutasíthatja az összes cookie és hasonló technológia használatát. Az alábbi lehetőségek segítségével részletes döntéseket hozhat. A beállításait bármikor megváltoztathatja.